Ciśnienie w oponach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #26
    Na zdjęciu od Borsuk2, można przeczytać
    COLD TYRE INFLATION PRESSURE
    =
    CIŚNIENIE ZIMNYCH OPON

    Komentarz

    • pandzik
      RS
      • 2011
      • 2254
      • Seat

      #27
      Zamieszczone przez bishop
      Zgodnie z obrazkiem Borsuka2, to z tyłu na pełnym obciążeniu powinno być 3,3 atm, jadąc autostradą w gorący dzień w oponie będzie ponad 4 atm, :shock: ładuję ktoś tyle ?
      Ja ładuje 3,0. Tak mam na klapce i tego sie trzymam. Jest OK.

      Komentarz

      • Puchacz
        Moderator
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1192
        • Superb III (3V3)

        #28
        Mnie przy zmianie opon na wiosne wulkanizatorzy napompowali też do 2,5 bar. Dla opon 205/55/R16. Jest może trochę twardawo, ale tak to całkiem fajnie, a do granicy wytrzymałości opony jeszcze daleko.
        Ja tu tylko sprzątam...

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          #29
          Zamieszczone przez mac_aaron
          Na zdjęciu od Borsuk2, można przeczytać
          COLD TYRE INFLATION PRESSURE
          =
          CIŚNIENIE ZIMNYCH OPON
          To Borsuk zawsze na zimnych jeździ ,czy mam stawać i czekac żeby zawsze chłodne były ? .

          Może się jeszczce nie dokopałem na forum do właściwego tematu ciśnienia w oponach, :roll: dopompuje na 3atm, wrzucę miernik i jak będę kiedyś doładowany po dłuższej jeździe sprawdzę na postoju, ile wtedy w gumie jest bar

          Komentarz

          • Borsuk2
            L&K
            • 2010
            • 1203

            #30
            bishop, no ja jakoś nie rozumiem czemu masz problem :roll: .
            Samochód i silnik masz taki jak ja więc podam na swoim przykładzie.

            Silnik mam 1,6 opony 195/65/15. Raz w miesiącu jadę przy okazji na najbliższy CPN z kompresorem i sprawdzam ciśnienie. Robię to zazwyczaj po wyjeździe z garażu więc opony są jeszcze nie rozgrzane.
            Jeżdżę przeważnie sam lub z Małżonką, a zatem :
            przód 2,1 tył 2,1.

            Jeżeli planuję dalszą jazdę z kompletem pasażerów i zapchanym bagażnikiem, to :
            przód 2,3 tył 3,3.

            Przecież wszystko jest ładnie rozpisane na fabrycznej wlepce na klapce :szeroki_usmiech .
            Wystarczy dobrać swój silnik - właściwy rozmiar opon - i obciążenie samochodu.

            I nie przejmuję się tym jakie ciśnienie opony osiągną po rozgrzaniu na końcu kilkuset kilometrowej trasy. Myślał ktoś mądrzejszy nad tym projektując samochód i mi to wystarczy .
            Fajna stronka

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              Jazda nieobciążonym autem ze zbyt dużym ciśnieniem w tylnej osi sprzyja ząbkowaniu opon :idea: . Dotyczy to głównie wersji kombi
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • bishop
                L&K
                • 2012
                • 1430

                #32
                Zamieszczone przez Borsuk2
                Myślał ktoś mądrzejszy nad tym projektując samochód i mi to wystarczy .
                Pare rzeczy w octavi jest spapranych ,dokładnie jakby ktoś to byle jak i przypadkowo zaprojektował i wykonał, więc i tu /czytaj ciśnienie w oponach/ nie jestem przekonany ,że każdy typ opony będzie tolerował ciśnienie ok 4 atm :roll: /pełne obciazenie i rozgrzana opona/

                Zamieszczone przez Borsuk2
                bishop, no ja jakoś nie rozumiem czemu masz problem .
                Ależ ja u Ciebie nie szukam zrozumienia :| , powałałem się tylko na fotkę którą zrobiłeś.

                Komentarz

                • Borsuk2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1203

                  #33
                  bishop, no i wszystko jasne .
                  Zamieszczone przez bishop
                  powałałem się tylko na fotkę którą zrobiłeś.
                  nalepka jest fabryczna i dla mnie jest miarodajna.
                  Ty będziesz jeździł na ciśnieniu jakie uważasz za stosowne.
                  Dobrana wartość będzie miała wpływ pozytywny (lub nie) na zużycie paliwa, opon, zawieszenia itd.
                  Pozdrawiam .
                  Fajna stronka

                  Komentarz

                  Pracuję...